*قوانین و مقررات گیلان جا*

کاربر گرامی، تمامی تلاش ما استفاده راحت تر شما از خدمات گیلان جا است. به منظور آشنایی هرچه بیشتر حقوق قانونی خود، لطفا موارد زیر را به‌ دقت مطالعه کنید.

 اصطلاحات

  • اقامتگاه: به تمامی واحدهای اقامتی ثبت شده در گیلان جا گفته می‌شود.
  • مهمان: فرد یا افرادی که قصد اقامت در اقامتگاه را دارند و درخواست اقامت خود را از طریق گیلان جا  ثبت می‌کنند.
  • میزبان: شخصیتی حقیقی یا حقوقی است که اقامتگاه را به‌ ازای درخواست اقامت مهمان از طریق گیلان جا، در اختیار ایشان قرار می‌دهد.
  • مالک: شخص حقیقی یا حقوقی که صاحب اقامتگاه است.
  • نماینده مالک: شخص حقیقی یا حقوقی که به‌ صورت رسمی اجازه بهره‌ برداری از اقامتگاه را داشته باشد و یا نماینده قانونی وی باشد.
  • کاربر: شخصی که از خدمات سایت گیلان جا استفاده می کند.

نکته: شما فقط می توانید یک حساب داشته باشید

  • حساب کاربری: حسابی که کاربران برای استفاده از خدمات گیلان جا در آن ایجاد کرده‌اند. و از ان استفاده می کند.
  • اقامتگاه دربستی: کلیه اقامتگاه هایی که به‌طور کامل و دربست در اختیار مهمان قرار می‌گیرد. مانند: اقامتگاه ،ویلا، خانه، آپارتمان، کلبه و …

قوانین و مقررات ثبت نام و استفاده از گیلان جا

  1. کاربر با ثبت نام درگیلان جا می‌پذیرد که قوانین و مقررات گیلان جا را به صورت کامل مطالعه کرده، به مفاد آن آگاه و تمامی موارد آن را پذیرفته است. در صورتی که در آینده در این قوانین و مقررات تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه به‌روزرسانی و منتشر می‌شود و کاربر توافق می‏‌کند که استفاده مستمر از سایت به‌معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
  2. هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان مهمان، یک حساب کاربری به عنوان میزبان و یا هردو به صورت همزمان در گیلان جا داشته باشد.
  3. مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص درگیلان جا انجام می‌شود به عهده کاربر است.
  4. مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهده کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاعم سئولان گیلان جا برسانند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همه فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهده کاربر خواهد بود.
  5. در برخی شرایط ممکن است برای استفاده از خدمات، از کاربر درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی را در اختیار مسئولان گیلان جا قرار ندهد،مسئولان گیلان جا می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارایه خدمات به وی خودداری کند.
  6. کاربر می‌پذیرد که گیلان جاارایه دهنده خدمات اقامتی نیست و تنها یک بستر برای ارتباط میان میزبانان و مهمانان جهت توافق به انجام یک اقامت است.
  7. گیلان جا تضمین می‌کند تا با تکمیل فرآیند خرید از سوی کاربر و دریافت نامه اقامت ، بتوانید به راحتی در اقامتگاه و یا اقامتگاه مورد نظر، پذیرش شده و از امکانات آن بهره‌مند شوید. در مواردی نادر ممکن است به دلایل مختلف از جمله مشکلات اعلام شده از طرف اقامتگاه نظیر خرابی‌ها و حوادث طبیعی، اشتباهات انسانی همچون اشتباه فاحش در  مبلغ اعلامی  و همچنین موارد امنیتی مانند ورود مقامات بلندپایه، رزرو ثبت شده با مشکل مواجهه شود، در این‌گونه موارد گیلان جا تمام تلاش خود را می‌کند تا برای مهمانان خود، اقامتگاه و یا اقامتگاهی مشابه با واحد رزرو شده فعلی در نظر گیرد و درصورت عدم موفقیت در جلب رضایت مهمان (مسافر)، مبلغ را به‌صورت کامل بازگرداند و امتیاز ویژه ای را برای رزرو آتی وی منظور کند.
  8. چنانچه گیلان جا به هر دلیل به این نتیجه برسد که حضور یک کاربرممکن است برای شرکت یا سایر کاربران مطلوب نباشد و یا موجب بروز مشکل شود، حق حذف دسترسی کاربررا گیلان جا دارد.

قوانین و مقررات عمومی

  • گیلان جا می تواند در صورت افزودن قابلیت ها و خدمات جدید و یا در جهت بهبود عملکرد، اقدام به به روز رسانی ضوابط و مقررات وب سایت نماید.
  • گیلان جا تنها یک بستر ارتباطی میان میزبان و مهمان است و به عنوان مجری تجربه یا میزبان  اقامتگاه و ویلا محسوب نمی گردد. گیلان جا در جهت بهبود ارایه خدمات خود نهایت تلاش خود را می نماید.
  • اطلاعات اقامتگاه ها ارایه شده در گیلان جا، به‌صورت مستقیم از منابع رسمی( مراکز اقامتی و …) دریافت شده است و اطلاعات سایر اقامتگاه‌ها توسط مالکان آن درگیلان جا درج رسیده است. به‌علت تغییرات دوره‌ای این اطلاعات، تأیید صحت آنها برعهده همان منابع است. گیلان جا تلاش می‌کند تا این تغییرات را در کمترین زمان ممکن به‌روزرسانی کند.
  • مالکیت هیچ کدام از اقامتگاه ها و ویلا ها برای گیلان جا نیست و فقط  بستری را فراهم نموده ای که میهمانان رابه میزبان وصل می کند .
  • در روزهای پر مسافرِ سال، اقامتگاه‌ها قوانین خاصی را اجرا می‎کنند تا بتوانند مدیریت بهتری در پذیرش و ارایه خدمات داشته باشند. از جمله و نه محدود به این قوانین می‌توان به عدم پذیرش کنسلی و در برخی اقامتگاه ها عدم ارایه سرویس‌های اتاق به‌صورت تخت اضافه اشاره کرد، گیلان جا در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
  • احراز هویت مهمان و شرایط محرمیت، از سوی اقامتگاه و بر اساس قوانین و شئونات اسلامی است؛ اقامتگاه‌ها یا اقامتگاه ها این اختیار را خواهند داشت در صورت عدم احراز شرایط محرمیت از ورود مسافرین به اقامتگاه ممانعت کرده و مطابق قوانین کنسلی عمل می‌کنند.
  • هنگامی که شما رزرو خود را کنسل می‌کنید، این ریسک برای اقامتگاه وجود دارد تا نتواند در زمان باقی مانده، واحد اقامتی خود را به فروش رساند. بنابراین منطقی است تا مبلغی را به‌عنوان جریمه‌ی استرداد از مهمان دریافت کند. سیاست صاحبان اقامتگاه‌ها در میزان این جریمه متفاوت است، از این‌رو قوانین کنسلی هر اقامتگاه، در صفحه آن اقامتگاه درج شده است و ممکن است با اقامتگاه دیگر متفاوت باشد. حتی ممکن است این قوانین در تمام سال یکسان نباشد. اطمینان داشته باشید ما تلاش می‌کنیم در صورت انصراف از رزرو، کمترین هزینه را بپردازید؛ برای همین از شما می‌خواهیم به محض انصراف ، گیلان جا را از تصمیم خود مطلع کنید تا جریمه کمتری پرداخت کنید .وجه مسترد شده به شماره حسابی که با آن ازگیلان جا خرید کرده آید، واریز خواهد شد.
  • برای پذیرش بانوان که به‌صورت تنها قصد اقامت دارند قانوناً مشکلی وجود ندارد و با نامه رسمی شرکت‎ها و سازمان‌ها مبنی بر مأموریت و یا شرکت در همایش‌ها، اقامت به‌راحتی میسر می‌شود. اگر می‌خواهید مطمئن سفر کنید و خیالتان راحت باشد با ما تماس بگیرید.
  • مهمان می‌پذیرد رزرو هر اقامتگاه یا اقامتگاه به معنای تأیید مقررات آن اقامتگاه یا اقامتگاه از سوی ایشان است و می بایست به ضوابط آن پایبند باشد.
  • زمان ورود و خروج هر اقامتگاه در صفحه آن ذکر شده است. میزبان و مهمان متعهد به رعایت این زمانبندی هستند.
  • مهمان می‌پذیرد چنان چه خسارتی به محل اقامت و وسایل آن وارد شود، مسئولیت تأمین هزینه‌های مربوط به آن بر عهده میهمان خواهد بود.
  • رزرو خریداری شده، متعلق به مهمانی است که مشخصاتش هنگام ثبت سفارش وارد شده است، لذا غیر قابل انتقال به غیر است.
  • در صورتی که در مدت زمان اقامت مهمان در یک اقامتگاه، کار غیر قوانینی انجام شود و مسئولیت آن با شخصی است که مرتکب جرم شده است و گیلان جا هیچ گونه مسئولیتی در خصوص تخلفات یا جرایم صورت نگرفته است.
  • ادر صورت درخواست لغو رزرو اقامتگاه یا اقامتگاه، مبلغ رزرو پس از اعمال قوانین کنسلی اقامتگاه یا اقامتگاه ، به حساب یا کارت بانکی درج شده توسط کاربر در حساب کاربری ایشان واریز می‌شود. تمام تلاش گیلان جا بر آن است تا عودت مبلغ در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد، اما بنا به شرایط ممکن است این فرآیند تا ۴۸ ساعت کاری به‌طول انجامد .

قوانین و مقررات اختصاصی رزرو اقامتگاه

  • رزرو اقامتگاه فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شبهای درخواست شده می باشد و دربرگیرنده مواردی همچون غذاوتور بوم گردی و الاچیق ها نمی باشد . و در صورت ایجاد خسارت به اقامتگاه توسط مهمان، کلیه خسارت ها از مهمان دریافت خواهد شد.
  • زمان پذیرش مهمان در اقامتگاه عموما ساعت ۱۴:۰۰ است. پس از ورود به اقامتگاه، در صورت خروج اقامتگاه اقامتگاه زو دتر از موعد ثبت شده وجهی بابت عدم استفاده از اتاق به مهمان مسترد نمی گردد.
  • در خصوص خرید گروهی در شرایط عادی (غیر اضطراری) فقط شخصی که به نمایندگی از سوی مهمان اقدام به ثبت نام و خرید نموده مجاز به مراجعه به گیلان جا  جهت پیگیری وپرداخت یا ابطال به او اعلام و پرداخت می شود
  • اگر کاربر درخواست هایی همچون، اتاق دارای امکان استفاده از دخانیات ، یا درخواست غذایی خواصی را داشته باشد ، ورود زودتر یا دیرتر از موعد و مئاردی از این قبیل را داشته باشد، گیلان جا به اقامتگاه منتقل خواهد نمود و تایید نهایی با اقامتگاه می باشد و گیلان جا مسئولیتی در این باره ندارد
  • طبق قوانین اکثر اقامتگاه ها افراد بالای۵ سال بزرگسال محسوب می‌گردند و می‌بایست هنگام رزرو  آنان در نظر  گرفته شود، در صورت عدم رعایت این موضوع ممکن است اقامتگاه از ورود تعداد افراد بیش از ظرفیت رزرو شده ممانعت بعمل آورد. گیلان جا هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. در صورت عدم رعایت این موضوع زمان پذیرش هزینه نفر اضافه مستقیما توسط مهمان در اقامتگاه پرداخت می گردد و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه گیلان جا نخواهد بود.
  • با انجام رزرو از سوی کاربر و تایید آن از سوی اقامتگاه، مهمان مقررات مربوط اقامتگاه منتخب و همچنین قوانین مربوط به فسخ رزرو را نیز پذیرفته است. به عبارت دیگر مهمان با آگاهی و اطلاع کافی از مقررات گیلان جا و اعلامی از سوی اقامتگاه، نسبت به رزرو اقدام نموده است.
  • پس از پرداخت مبلغ رزرواسیون اقامتگاه و قطعی شدن آن، تاییده برای کاربر صادر در حساب کاربری منتشر و به ایمیل کاربر  ارسال می گردد. ارایه تاییده اقامتگاه به همراه مدارک شناسایی از سوی مهمان به مسئول پذیرش اقامتگاه الزامی است.
  • رزرو گرفته شده متعلق به مهمانی است که مشخصات خود را در سیستم وارد کرده و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. و اگر مشخصات تاییده با مشخصات مدارک شناسایی مهمان مطابقت نداشته باشد مهمان پذیرش نخواهد شد.
  • تغییر تاریخ در رزرو انجام شده مقدور نیست و در این خصوص می بایست رزرو جدید با شرایط و مبالغ جدید صورت گیرد.
  • در صورت کنسلی توسط میهمان  از طریق گیلان جا ممکن است مشمول جریمه شود که طبق قانون هر اقامتگاه متفاوت است و و بعضی از اقامتگاه ها جریمه ۱۰۰% دارند
  • ممکن است حین خرید و پرداخت وجه اقامتگاه، ظرفیت اقامتگاه منتخب تکمیل شود. اگر این اتفاق پس از پرداخت وجه از سوی کاربر صورت گیرد ، مبلغ به حساب کاربری ایشانب رگرداننده خواهد شدو می تواند مجددا برای خرید اقامتگاه اقدام نماید. کسر مبلغ از حساب به منزله اخذ قطعی تاییده تاقامتگاه نبوده و در صورت انصراف از خرید، مبلغ به همان حسابی که از طریق آن خرید انجام شده است برگرداننده خواهد شد.

 در اخر:

گیلان جا تضمین می‌کند تا با تکمیل فرآیند خرید از سوی کاربر و دریافت تاییده ، بتوانید به راحتی در اقامتگاه مورد نظر، پذیرش شده و از امکانات آن بهره‌مند شوید. در مواردی نادر ممکن است به دلایل مختلف از جمله مشکلات اعلام شده از طرف اقامتگاه نظیر خرابی‌ها و حوادث طبیعی، اشتباهات انسانی همچون اشتباه فاحش در  مبلغ اعلامی  و همچنین موارد امنیتی مانند ورود مقامات بلندپایه، رزرو ثبت شده با مشکل مواجهه شود، در این‌گونه موارد ما در گیلان جا تمام تلاشمان  را می‌کنیم تا برای مهمانان خود،  اقامتگاهی مشابه با واحد رزرو شده فعلی در نظر گیرد و درصورت عدم موفقیت در جلب رضایت مهمان مبلغ را به‌صورت کامل بازگرداند و امتیاز ویژه ای را برای رزرو آتی وی منظور کند .

در صورت مشکل بین میهمان ومیزبان  گیلان جا تمام تلاش خود را در در حل ان می کنند.